Fredriks svensexa
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Information om svensexan samt diskussion om vad vi ska göra

+2
Mikael Höjdegård
Admin
6 posters

Gå ner

Information om svensexan samt diskussion om vad vi ska göra Empty Information om svensexan samt diskussion om vad vi ska göra

Inlägg av Admin lör okt 29, 2022 5:39 pm

Svensexan bli lördagen den 28 januari. Den preliminära planen ser ut så här. Vi börjar vid lunch i Malmö, hämtar upp Fredrik hemma hos honom. Sen blir det lunch och en öl på Möllan. Efter det tar vi tåget till Köpenhamn för någon sorts aktivitet (femkamp kanske). Och sen tåget mot Helsingör. Kanske ett stopp på vägen. Ev en pub i Helsingör, och sen turar vi med färjan över sundet, äter och dricker fram till kanske 23. Vi får ordna några lekar/quiz. De som vill kan ta med öl för resan. Vi kommer definitivt ha med öl till Fredrik, och högtalare för musik. Man kan sen ta hotell i Helsingborg eller ta tåget tillbaka till Malmö. Sista tåget går runt 02, så de som vill kan ju gå ut i Helsingborg efter turandet.

Man kan köpa en biljett för tåg/båt, den kostar 300 och då räcker den för alla resor. Aktiviteten i köpenhamn kommer väl kosta några hundra med. Sen beror resten av kostnaden på vad man själv äter och dricker, förutom att vi ska betala Fredriks del såklart. Öl, snacks och sånt som vi tar med på resan kanske vi kan dela på med.

Kom gärna med förslag på aktivitet i köpenhamn, pubar etc. Vi bokar bord för turandet när vi vet hur många vi blir



Admin
Admin

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 22-10-29

https://fredriks-svensexa.swedishforum.se

Mikael Höjdegård likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Information om svensexan samt diskussion om vad vi ska göra Empty Sv: Information om svensexan samt diskussion om vad vi ska göra

Inlägg av Mikael Höjdegård fre dec 30, 2022 10:13 am

Vi har reserverat i restaurangen på färjan. Vi kliver på båten i Helsingør kl 18:40. Vi har vårt bord i restaurangen till den stänger 22:30. Trerätters kostar 389 men det finns även á la carte.

Mikael Höjdegård

Antal inlägg : 6
Registreringsdatum : 22-10-29

Admin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Information om svensexan samt diskussion om vad vi ska göra Empty Sv: Information om svensexan samt diskussion om vad vi ska göra

Inlägg av Peter N tor jan 05, 2023 3:47 pm

Har ni kommit på någon aktivitet i Köpenhamn ännu? Det borde väl finnas ett utbud av roliga saker där?

Go-cart? Lasergame? Skjuta pistoler/gevär? Gärna något inomhus med tanke på datumet och eventuell väderlek?

Peter N

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 22-11-28

Till överst på sidan Gå ner

Information om svensexan samt diskussion om vad vi ska göra Empty Sv: Information om svensexan samt diskussion om vad vi ska göra

Inlägg av Mikael Höjdegård tor jan 05, 2023 7:40 pm

Vi är öppna för förslag men vi tänker börja ned en pub i närheten av stationen för lite biljard och dart. Men det finns utrymme för mer aktiviteter i Cph eller på väg mot Helsingør.

Mikael Höjdegård

Antal inlägg : 6
Registreringsdatum : 22-10-29

Admin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Information om svensexan samt diskussion om vad vi ska göra Empty Sv: Information om svensexan samt diskussion om vad vi ska göra

Inlägg av Mikael Höjdegård tor jan 05, 2023 7:43 pm

Godmorgon Daniel!
Öresund runt biljetter går bara att köpa på skånetrafikens resecenter det vill säga Helsingborg C, Malmö C. Jag antar att det finns ett även på Lund C. Det går även att köpa i förhand och uppge resedatum.

Mikael Höjdegård

Antal inlägg : 6
Registreringsdatum : 22-10-29

Admin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Information om svensexan samt diskussion om vad vi ska göra Empty Sv: Information om svensexan samt diskussion om vad vi ska göra

Inlägg av Admin sön jan 08, 2023 2:03 pm

Mikael Höjdegård skrev:Godmorgon Daniel!
Öresund runt biljetter går bara att köpa på skånetrafikens resecenter det vill säga Helsingborg C, Malmö C. Jag antar att det finns ett även på Lund C. Det går även att köpa i förhand och uppge resedatum.

Jag kan köpa innan till dem som vill det. Kommer man från Hbg på morgonen så är det ju bättre att köpa där så blir resan mellan Hbg och Malmö "gratis". Hur gör ni från Stockholm, kommer ni direkt till Malmö och hur dags? Vi tänkte hämta upp Fredrik vid 12-snåret om det funkar med er.

Admin
Admin

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 22-10-29

https://fredriks-svensexa.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

Information om svensexan samt diskussion om vad vi ska göra Empty Sv: Information om svensexan samt diskussion om vad vi ska göra

Inlägg av Admin sön jan 08, 2023 2:06 pm

Gällande dryck så tänkte vi så här. Alla tar med sig vad de själva vill dricka på de olika tågresorna och övriga transportstreckor (Malmö-Kph samt Kph-Helsingör, ca 2 timmars resa inkl lite väntetid) och sen köper varje person två öl till Fredrik.

Admin
Admin

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 22-10-29

https://fredriks-svensexa.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

Information om svensexan samt diskussion om vad vi ska göra Empty Sv: Information om svensexan samt diskussion om vad vi ska göra

Inlägg av André sön jan 08, 2023 7:57 pm

Admin skrev:Gällande dryck så tänkte vi så här. Alla tar med sig vad de själva vill dricka på de olika tågresorna och övriga transportstreckor (Malmö-Kph samt Kph-Helsingör, ca 2 timmars resa inkl lite väntetid) och sen köper varje person två öl till Fredrik.

Bra plan! (Det kommer aldrig räcka...)

André

Antal inlägg : 1
Registreringsdatum : 23-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Information om svensexan samt diskussion om vad vi ska göra Empty Sv: Information om svensexan samt diskussion om vad vi ska göra

Inlägg av DaddyBeer sön jan 15, 2023 5:25 pm

Admin skrev:Gällande dryck så tänkte vi så här. Alla tar med sig vad de själva vill dricka på de olika tågresorna och övriga transportstreckor (Malmö-Kph samt Kph-Helsingör, ca 2 timmars resa inkl lite väntetid) och sen köper varje person två öl till Fredrik.

Jag tar med mig en 75 cl 3F OG och 75 cl Tripel Karmeliet till Fredrik. Very Happy

DaddyBeer

Antal inlägg : 2
Registreringsdatum : 22-12-29

Mikael Höjdegård and Erik Ahlén like this post

Till överst på sidan Gå ner

Information om svensexan samt diskussion om vad vi ska göra Empty Sv: Information om svensexan samt diskussion om vad vi ska göra

Inlägg av Erik Ahlén sön jan 22, 2023 7:44 pm

Blir svårt för mig att ta med öl på flyget så måste göra ett stopp på ett bolag under dagen. Kanske kan hinnas med innan vi plockar upp Fredrik.

Erik Ahlén

Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 22-11-02

Till överst på sidan Gå ner

Information om svensexan samt diskussion om vad vi ska göra Empty Sv: Information om svensexan samt diskussion om vad vi ska göra

Inlägg av Peter N sön jan 22, 2023 7:51 pm

Erik Ahlén skrev:Blir svårt för mig att ta med öl på flyget så måste göra ett stopp på ett bolag under dagen. Kanske kan hinnas med innan vi plockar upp Fredrik.

Jag tror Daniel Enetoft erbjudit sig att köpa öl åt dig, så slipper du den turen. Han skickade SMS igår, verkade gå till dig, mig och Jonathan. Men jag såg bara mitt och hans svar.

Peter N

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 22-11-28

Erik Ahlén likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Information om svensexan samt diskussion om vad vi ska göra Empty Sv: Information om svensexan samt diskussion om vad vi ska göra

Inlägg av Erik Ahlén sön jan 22, 2023 8:05 pm

Jag fick samma erbjudande via SMS nu =)

Hur tar du dig till Arlanda @peter? Funderar på att ta bilen. Men du kanske tar egen bil eftersom vi inte ska med samma flyg hem.

Erik Ahlén

Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 22-11-02

Till överst på sidan Gå ner

Information om svensexan samt diskussion om vad vi ska göra Empty Sv: Information om svensexan samt diskussion om vad vi ska göra

Inlägg av Peter N sön jan 22, 2023 8:08 pm

Jag försöker förföra frun till att skjutsa mig, vi har bara en bil så den behövs hemma.

Peter N

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 22-11-28

Erik Ahlén likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet